Thuis sporten kan ook

Terwijl ik gisteren mijn Facebook berichten doorkeek kwam ik erachter dat het alweer meer dan een maand geleden is dat ik voor het laatst naar de sportschool ben geweest. Het is natuurlijk wel zo dat ik ondertussen niet stil heb gezeten. Ik heb heel wat hardloopkilometers in de benen zitten, daarnaast hebben mijn benen heel wat afgewandeld en ook mijn fietscomputer heeft er de nodige kilometers bij gekregen. Krachttraining daarentegen heb ik al een hele tijd niet gedaan. Tot gistermiddag. Ik was de Women’sHealth fit for summer guide aan het lezen en al bij pagina achttien begon het zo hard te kriebelen dat ik besloot om daar maar meteen wat aan te doen.

Thuisfitness

Gelukkig ben ik in het bezit van een voorraadje dumbbells en een lekker dik yogamatje en ook het springtouw

dat ik vorig jaar kocht heb ik nog steeds dus na vijftien minuten zoeken naar alle benodigdheden en omkleden kon ik eindelijk aan de slag. Laat ik er even bij vermelden dat ik, voordat ik hiertoe besloot, net een uurtje lekker in de tuin had gezeten en dat de oppas (lees: Netflix) mijn kinderen bezig hield (dochterlief heeft waterpokken gekregen van haar broertje -lief toch?). Dus zag ik geen apen op de weg wat betreft sporten.

Toeschouwers

Ik was net een half uur bezig toen aapje 1 besloot te komen kijken. Een mama die kon springtouwen, dat is toch wel heel erg vreemd! Nadat mijn hartslag 160 aangaf ging ik een krachtoefening doen dus aapje 1 zag haar kans schoon en pikte het springtouw in. Niet lang daarna vond aapje 2 het stil worden in huis dus kwam hij ook even kijken.

Uitdaging

Vanaf dat moment werd het toch enigszins een uitdaging om mijn training af te krijgen. De gewichten zagen er, wat betreft de kleine apen, te mooi uit om te laten liggen en ik was blij dat ik rest van mijn dumbbells binnen had gelaten. Voor deze training had ik weinig zin om keer op keer de gewichten aan te passen (weinig tijd in verband met avondwerk) dus besloot ik alleen de vier en één kilo gewichten te gebruiken.

Lekkere training
Nadat ik alle oefeningen had gedaan die ik wilde doen* heb ik nog wat oefeningen gedaan met behulp van de apps op mijn iPhone, respectievelijk: Push-ups, sit-ups en squats. De push-ups gingen moeizaam, want ik had net mijn borstspieren en triceps getraind. Aandachtspuntje voor de volgende keer dus :-/. De sit-ups gingen prima en door een filmpje die manlief maakte kon ik zien waarom ik zo’n last heb van mijn kaakspieren na de training, ik pers namelijk mijn lippen op elkaar en niet een beetje ook, ze worden helemaal wit. Oeps!!! Maar goed, al met al heb ik toch een goede training achter de rug en blijkt maar weer dat thuis sporten ook kan en dat je je kinderen meteen leert hoeveel plezier je kunt hebben met sporten. Hieronder de training van gisteren en daaronder een kleine video.

* Alles is drie setjes!

  1. Dumbbell chest press 30x (borst)
  2. Dumbbell fly 20x (borst)
  3. Pullover 20x (borst)
  4. Arnold press 20x (schouders)
  5. Lateral raise (schouders)
  6. Triceps extension (triceps) met 1 dumbbell!
  7. Box Push-ups (68 totaal)
  8. Crunches (88 totaal)
  9. Squats (78 totaal)
  10. Touwtje springen tussen elke oefening door.

Related posts

Leave a Comment