De motivatie is ongrijpbaar

‘Motivatie is datgene wat een individu tot bepaald gedrag drijft.’ Dit is de omschrijving die op Wikipedia te vinden is. Verder staat er op verschillende websites nog dat het een beweegreden is, een innerlijke drijfveer of de prikkel die mensen ertoe beweegt om iets te doen of na te streven. Motivatie blijkt een inwendige factor, dus ik kan niet zeggen dat mijn motivatie ver te zoeken is, die is namelijk heel dichtbij. Helaas is hij momenteel niet grijpbaar.

De afgelopen veertien maanden heb ik heel erg veel pijn (gehad) in mijn gezicht. Ik heb talloze bezoeken afgelegd aan tandarts, huisarts, kaakchirurg, gnatholoog, anesthesist, fysiotherapeut en neuroloog, maar geen van allen hebben me echt van de pijn af kunnen helpen. Ik zou op dit punt in mijn leven dus kunnen zeggen dat ik chronische pijn heb en zal blijven houden en dat het veel van mijn energie opslokt. Het lijkt alweer eeuwen geleden dat ik drie tot vijf keer per week kon sporten, maar op dit moment ben ik al blij met twee keer per week en vijf keer per week (verplicht) veertien kilometer per dag fietsen. Af en toe heb ik een week dat ik wat uitspattingen heb en iets meer sport, maar die zijn zeldzaam. Wat zou het heerlijk zijn om weer te kunnen doen wat je wilt zonder pijn te hebben of doodmoe te zijn. Maar goed, ik heb het er gewoon mee te doen.

Naar apps kijken doet nog niet afslanken

30 dagen challengesHet is inmiddels alweer maanden geleden dat ik de blog schreef over mijn blubberbuik en ik kan je meedelen dat die er nog steeds zit. Sterker nog, de kans is vrij groot dat hij zelfs iets dikker is geworden. Wat betreft dat de sixpack die eronder zat: die is inmiddels ook ver te zoeken. Dat heb ik niet onderhouden terwijl ik zulke prachtige apps op mijn telefoon heb staan om me daarbij te helpen. Maar goed, eerlijk is eerlijk. Als je alleen al door naar apps te kijken slank en strak kon worden dan keek bijna iedereen de hele godganse dag op zijn of haar telefoon. Alleen maar kijken doet dus nog niet afslanken.

30 dagen challenges

Begin dit jaar vond ik het dan ook tijd worden dat ik weer wat 30 dagen challenges ging doen en zette mijn iPhone boordevol apps. Inmiddels ben ik welgeteld één dag gevorderd. Niet echt iets om trots op te zijn! Mag ik wel als excuus aandragen dat ik de afgelopen maanden heel erg veel pijn heb gehad? Het had iets te maken met een wortelkanaalbehandeling, aangezichtspijn en kaakzenuwpijn, maar die kies zit inmiddels dicht en de pijn moet grotendeels gaan verdwijnen door de zware medicatie die ik inmiddels gebruik . Zo ver dat ik weer aan de slag kan met:

  1. PushUps;
  2. Arms;
  3. Squats;
  4. Butt;
  5. Thigh;
  6. SitUps;

Dit zijn de 30 dagen challenges die ik ’s morgens gepland had. Hoe ik daarbij kom weet ik niet, maar het was gepland. Voor de avond kwamen daar wat andere oefeningen bij die allemaal in één app te vinden zijn. Namelijk:

  1. Bridges;
  2. Calf Raises;
  3. Plank;
  4. Tricep Dip;
  5. Push-Up;
  6. Wall Sit;
  7. Hip Drop;
  8. Squat;
  9. Sit-Up;
  10. Firm Butt;
  11. Beach Body;
  12. Abs challenge.

Mark TwainAlleen al om het zo zwart op wit te zien word ik al moe en dan moet ik het nog doen. Misschien moet ik lief voor mezelf zijn en die laatste app tijdelijk verwijderen, gewoon klein beginnen. Alles samen is namelijk wel heel erg veel. Maar herkennen jullie dat? Het is allemaal leuk om te doen en je kunt het leuk bedenken en plannen, maar als puntje bij paaltje komt is het doen het grootste probleem. Hoe los jij dat op? Mark Twain zei dat het geheim van vooruitkomen, beginnen is dus geef ik mezelf een schop onder mijn niet zo goed gevormde billen en ga ik aan de slag. Wie doet er mee?

Angela

ps. zie hieronder het resultaat van een maand lang buikspieren trainen. Dat moet toch weer lukken?!

Maandje buikspieren trainen

 

Related posts

Leave a Comment